De toolboxmeeting voor de zorg
Vroeg of laat raakt vrijwel iedere zorgverlener betrokken bij een incident. Onderzoek toont aan dat er meerdere dingen verkeerd moeten gaan voor een incident ontstaat. Leer in deze workshop een incident te bezien in de context van alle handelingen en afspraken die hieraan vooraf zijn gegaan. Hierdoor verschuift de aandacht van de schuldvraag naar het bedenken van structurele oplossingen om de veiligheid voor jullie patiënt of cliënt te verbeteren.
In de interactieve en praktische cursus zal iedere medewerker zich persoonlijk betrokken voelen. We gaan aan de slag met een veiligheids- en kwaliteitsissue dat voor jullie relevant en actueel is.
Onze werkwijze
Wat ga je bereiken
Aan het einde van de workshop heb je:
- Nieuwe inzichten over kwaliteit en veiligheid
- Inzicht in enthousiasmerende manieren om echt te leren van een incident
- Inzicht in manieren hoe je veiligheid en kwaliteit kunt verbeteren
- Inzicht in hoe je proactief en prospectief bijdraagt aan veiligheid in jouw team
- Met elkaar het veiligheidsbewustzijn vergroot
- Inzicht in hoe je ondersteunend kunt zijn in de omgang met jouw collega’s na een incident
Zorgverbeteraars